Az adatkezelő neve és elérhetősége:
Országos Mentőszolgálat,
1055 Budapest, Markó u. 22.
Adatvédelmi tisztviselők neve, elérhetősége:
Dr. Pfiszter Tamás
Dr. László Előd
email cím: adatvedelem@mentok.hu
Az adatkezelés célja
Intézményünk az Ön egészségügyi és személyes adatait – jogszabályban
meghatározott esetekben – gyógykezelés igénybevétele céljából, a nyújtott
egészségügyi szolgáltatással összefüggésben kezeli.
Az adatkezelés jogalapja
Az Ön egészségügyi és személyes adatai kezelésére az alábbi jogszabályok alapján
kerül sor:
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.
évi CXII. törvény; - az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény;
- az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésére és
védelméről szóló 1997. XLVII. törvény; - az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésének egyes
kérdéseiről 62/1997. (XII. 21.) NM rendelet a rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. tv. (8. fejezet).
Adattovábbítás harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére nem történik.
Személyes adatai harmadik személy számára – a jogszabályok által előírt kötelező
esetek kivételével, illetve az Ön hozzájárulása nélkül – semmilyen körülmények
között nem továbbítjuk és nem hozzuk nyilvánosságra.
Az Országos Mentőszolgálat az ellátott betegek részéről az alábbi adatokat rögzíti
és kezeli:
- név
- születési idő
- TAJ szám
- anyja neve
- lakcím
Az Országos Mentőszolgálat (a továbbiakban Mentőszolgálat) épületét és annak
közvetlen környezetét (így például a parkolót) a Mentőszolgálat kizárólagosan
használja. Ezen a területek a kamerás megfigyelésre vonatkozó jogszabályok
szerint magánterületnek minősülnek, amelyeket a vonatkozó szabályok betartásával
a Mentőszolgálat kamerákkal figyel meg.
A kamerás megfigyelés elsődlegesen a személy-és vagyonvédelmi, valamint a
magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény (a
továbbiakban: Szvtv.) 28. § (2) bekezdését és a 30-31. §-át kell alkalmazni.
A Mentőszolgálat a felvételeket 72 óra időtartamig, a székhelyén található
szerveren tárolja.
Személyes adatok tárolásának időtartama:
Egészségügyi és személyes adatait a kötelező jogszabályi előírásoknak megfelelően
az alábbiak szerint őrizzük meg:
- egészségügyi dokumentációt a felvételtől számított legalább 30 évig;
- képalkotó diagnosztikai eljárással készült felvételt 10 évig, az arról készített
leletet a felvétel készítésétől számított 30 évig; - Tájékoztatjuk, hogy Önt, mint természetes személyt az adatkezelés során az
Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének értelmében az alábbi
jogok illetik meg:- kérheti egy vagy több adata kezelésének korlátozását;
- kérheti, hogy az automatizált döntés hatálya ne terjedjen ki Önre;
- kérheti adatainak átadását vagy továbbítását;
- tájékoztatást kérhet a kezelt adatokról, jogalapról, célról és a kezelés
időtartamáról; - kérheti egy vagy több adatának helyesbítését;
- kérheti adataihoz való hozzáférését, tiltakozhat egy vagy több adata kezelése
ellen; - kérheti – a kötelező adatkezelés kivételével – hogy töröljük egy vagy több
adatát.
Jogorvoslati lehetőségek
Amennyiben adatainak jogosulatlan kezelését észleli, akkor azt jelezheti az
egészségügyi ellátást végző személynél, az adatvédelmi tisztviselőnél, továbbá
bejelentést tehet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz,
illetve bírósághoz fordulhat.
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1155 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefonszám: +36 1 391 1400
Központi elektronikus levélcím: ugyfelszolgalat@naih.hu
Amennyiben bármilyen kérése vagy kérdése van az adatkezeléssel kapcsolatban,
kérelmét postai úton az Országos Mentőszolgálat címére vagy elektronikusan
az adatvedelem@mentok.hu címre küldheti.